Divarilisenssejä koskevat muutokset

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja 12tommita » 08.08.2015 16:35

Mysse kirjoitti:Wheel Walkers on rakennettu yksin omaan Volsten varaan... LV/AV jengi tulossa siis joka häviää pelit 15-0 tmv. Volste on ollu jengin ainoa joka osaa puollustaa ja rakentanu/tehny viel 99% meidän off-seasonin maaleista. Loistavaa marsu ja saunakerho perkele! Oisitte avannu nää saatanan ilmottautumiset yms. VASTA kun ootte varmoja siitä, että KETKÄ saa pelata. Musta tuntuu vaan rankasti että Marsu on pettyny omaan apinalaumaansa ku omat junnut onki ihan helvetin paskaa. Ite oon pelannu oikeastaan puoltoista kautta HF:ta kunnolla(II-divari kausi ja puolikas sillon ku Pakolaisten 1-div mestaruus oli varma ja harrista tuli epäakt. ), muuten istunu 3 kautta penkillä taikka idlannu muissa huoneissa odottaen käskyä jos joku lähtee. HF:n kiinnostus romahti omalta osalta ainakin täysin ku tälläsiä päätöksiä tehdään a) harjotusmatsien perusteella b) vähän ennen kauden alkua c) kun jonkun joukkueen peli alkaa edes vähän rullata. Ja ettei joku vitun Erppa pääse sanoo että otan tän tosissani. Eiköhän HF.ssa oo nähty että itkupotkuquittaus raivareita oo otettu vielä pienemmistäki syistä :D
Paskaliitto todistaa taas voimansa - tää on hetku suomen futisliitto saatana :D Kaikki asiat päin helvetin vittua.
:lol: Jos vaa jatkais HH:ta ja pysyis kaukana HF:sta taas tuli muistutus tästä paskasta HH:ssa on viimeks ollu suorasanainen kriisi ~15 kautta sit ja seki aiheutu siitä ku nostin kalapaliiki hmsn viestistä :D

Miksi helvetissä Zorro saa pelata divaria muttei volste? Zorro vei WW:tä harjotus pelissä 1v4 ja tais tehdä vielä pari maaliakin.

( ja ennenku joku vitun tanopää tulee urputtamaan minulle kielioppi mokista - voit suosiolla pitää turpasi kiinni kiitos...

Ilmotan samalla että Wheel Walkers pohtii vetäytymistä 1. Divisioonasta.

E: Lisään viel sen, että ei vissiin kannata treenata kesällä / off-seasonilla - kun joukkue peli on parantunu tässä varmaa 10-12 pelin aikana mitä ollaa WW:n kans vedetty niin yks kaks sentteri viedään pois ku on kehittyny / näyttänyt paremmalta paskojen laiturien rinnalla. Ja yks ja ainoa syy miks tein volsten kans jengin - oli halu pelata volsten kanssa samassa jengissä divaria. muuten olisin tälläkin vitun hetkellä pakolaisissa


Uskon että itse kykenen Malaga jr:ästä tulemaan WW:een apuun kunhan se feukulle sopii.
Mestaruusliiga:
Kausi 5: 5.
Kausi 6: Kultaa
Kausi 7: Pronssia
Kausi 8: Hopeaa
Mitalit: 1-1-1
1. Divisioona
Kausi 1: 4.
Kausi 2: 4.
Kausi 3: Kultaa
Kausi 4: Pronssia
Kausi 5: Pronssia
Mitalit: 1-0-2
12tommita
 
Viestit: 14
Liittynyt: 14.07.2015 19:40

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja Erik » 08.08.2015 16:54

12tommita kirjoitti:
Mysse kirjoitti:Wheel Walkers on rakennettu yksin omaan Volsten varaan... LV/AV jengi tulossa siis joka häviää pelit 15-0 tmv. Volste on ollu jengin ainoa joka osaa puollustaa ja rakentanu/tehny viel 99% meidän off-seasonin maaleista. Loistavaa marsu ja saunakerho perkele! Oisitte avannu nää saatanan ilmottautumiset yms. VASTA kun ootte varmoja siitä, että KETKÄ saa pelata. Musta tuntuu vaan rankasti että Marsu on pettyny omaan apinalaumaansa ku omat junnut onki ihan helvetin paskaa. Ite oon pelannu oikeastaan puoltoista kautta HF:ta kunnolla(II-divari kausi ja puolikas sillon ku Pakolaisten 1-div mestaruus oli varma ja harrista tuli epäakt. ), muuten istunu 3 kautta penkillä taikka idlannu muissa huoneissa odottaen käskyä jos joku lähtee. HF:n kiinnostus romahti omalta osalta ainakin täysin ku tälläsiä päätöksiä tehdään a) harjotusmatsien perusteella b) vähän ennen kauden alkua c) kun jonkun joukkueen peli alkaa edes vähän rullata. Ja ettei joku vitun Erppa pääse sanoo että otan tän tosissani. Eiköhän HF.ssa oo nähty että itkupotkuquittaus raivareita oo otettu vielä pienemmistäki syistä :D
Paskaliitto todistaa taas voimansa - tää on hetku suomen futisliitto saatana :D Kaikki asiat päin helvetin vittua.
:lol: Jos vaa jatkais HH:ta ja pysyis kaukana HF:sta taas tuli muistutus tästä paskasta HH:ssa on viimeks ollu suorasanainen kriisi ~15 kautta sit ja seki aiheutu siitä ku nostin kalapaliiki hmsn viestistä :D

Miksi helvetissä Zorro saa pelata divaria muttei volste? Zorro vei WW:tä harjotus pelissä 1v4 ja tais tehdä vielä pari maaliakin.

( ja ennenku joku vitun tanopää tulee urputtamaan minulle kielioppi mokista - voit suosiolla pitää turpasi kiinni kiitos...

Ilmotan samalla että Wheel Walkers pohtii vetäytymistä 1. Divisioonasta.

E: Lisään viel sen, että ei vissiin kannata treenata kesällä / off-seasonilla - kun joukkue peli on parantunu tässä varmaa 10-12 pelin aikana mitä ollaa WW:n kans vedetty niin yks kaks sentteri viedään pois ku on kehittyny / näyttänyt paremmalta paskojen laiturien rinnalla. Ja yks ja ainoa syy miks tein volsten kans jengin - oli halu pelata volsten kanssa samassa jengissä divaria. muuten olisin tälläkin vitun hetkellä pakolaisissa


Uskon että itse kykenen Malaga jr:ästä tulemaan WW:een apuun kunhan se feukulle sopii.


ei ne tarvi toista pykadeeta
K1: Team Timoset [3]
K2: Manchester United [1]
K3: Umbro FC [1]
K4: Romppala United
K5: AS Nalle [3]
K6: Umbro FC [2]
K8: Umbro FC
K9: AS Nalle [2]
K10: FC Saunakaveriporukka [3]
K11: AS Nalle [1]
K12: Umbro FC
K13: AS Nalle [3]

3-2-4

3x Arvokkain Pelaaja (K1, K3, K11)
2x Maalikuningas (K6, K9)
1x Paras Tuomari (K3)

240 maalia

Palloliiton Kunniajäsen
Erik
 
Viestit: 149
Liittynyt: 08.02.2015 02:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja 12tommita » 08.08.2015 17:27

Erppa kirjoitti:
12tommita kirjoitti:
Mysse kirjoitti:Wheel Walkers on rakennettu yksin omaan Volsten varaan... LV/AV jengi tulossa siis joka häviää pelit 15-0 tmv. Volste on ollu jengin ainoa joka osaa puollustaa ja rakentanu/tehny viel 99% meidän off-seasonin maaleista. Loistavaa marsu ja saunakerho perkele! Oisitte avannu nää saatanan ilmottautumiset yms. VASTA kun ootte varmoja siitä, että KETKÄ saa pelata. Musta tuntuu vaan rankasti että Marsu on pettyny omaan apinalaumaansa ku omat junnut onki ihan helvetin paskaa. Ite oon pelannu oikeastaan puoltoista kautta HF:ta kunnolla(II-divari kausi ja puolikas sillon ku Pakolaisten 1-div mestaruus oli varma ja harrista tuli epäakt. ), muuten istunu 3 kautta penkillä taikka idlannu muissa huoneissa odottaen käskyä jos joku lähtee. HF:n kiinnostus romahti omalta osalta ainakin täysin ku tälläsiä päätöksiä tehdään a) harjotusmatsien perusteella b) vähän ennen kauden alkua c) kun jonkun joukkueen peli alkaa edes vähän rullata. Ja ettei joku vitun Erppa pääse sanoo että otan tän tosissani. Eiköhän HF.ssa oo nähty että itkupotkuquittaus raivareita oo otettu vielä pienemmistäki syistä :D
Paskaliitto todistaa taas voimansa - tää on hetku suomen futisliitto saatana :D Kaikki asiat päin helvetin vittua.
:lol: Jos vaa jatkais HH:ta ja pysyis kaukana HF:sta taas tuli muistutus tästä paskasta HH:ssa on viimeks ollu suorasanainen kriisi ~15 kautta sit ja seki aiheutu siitä ku nostin kalapaliiki hmsn viestistä :D

Miksi helvetissä Zorro saa pelata divaria muttei volste? Zorro vei WW:tä harjotus pelissä 1v4 ja tais tehdä vielä pari maaliakin.

( ja ennenku joku vitun tanopää tulee urputtamaan minulle kielioppi mokista - voit suosiolla pitää turpasi kiinni kiitos...

Ilmotan samalla että Wheel Walkers pohtii vetäytymistä 1. Divisioonasta.

E: Lisään viel sen, että ei vissiin kannata treenata kesällä / off-seasonilla - kun joukkue peli on parantunu tässä varmaa 10-12 pelin aikana mitä ollaa WW:n kans vedetty niin yks kaks sentteri viedään pois ku on kehittyny / näyttänyt paremmalta paskojen laiturien rinnalla. Ja yks ja ainoa syy miks tein volsten kans jengin - oli halu pelata volsten kanssa samassa jengissä divaria. muuten olisin tälläkin vitun hetkellä pakolaisissa


Uskon että itse kykenen Malaga jr:ästä tulemaan WW:een apuun kunhan se feukulle sopii.


ei ne tarvi toista pykadeeta


Erik, tarkoitukseni olisi vain pelastaa divaritiimi jottei kausi mee päin vittua. Jottei WW:een tarttis pelata AV:eella
Mestaruusliiga:
Kausi 5: 5.
Kausi 6: Kultaa
Kausi 7: Pronssia
Kausi 8: Hopeaa
Mitalit: 1-1-1
1. Divisioona
Kausi 1: 4.
Kausi 2: 4.
Kausi 3: Kultaa
Kausi 4: Pronssia
Kausi 5: Pronssia
Mitalit: 1-0-2
12tommita
 
Viestit: 14
Liittynyt: 14.07.2015 19:40

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja Blastyk » 08.08.2015 19:17

Teillä on täysin väärä lähestymistapa tähän asiaan.

Kyse ei ole nyt siitä, että kyykyttäisikö nämä jampat jotain jertsusatoja ja torreskolmekolmosia divarissa mennen tullen, vaan siitä, että riittääkö näiden pelaajien taso liigaan. Vastaus on, että ei missään nimessä. Näin ollen tässä on käymässä juuri niin kuin olen aiemmin Smulia varoitellut, eli liiga- ja divaritason väliin jää pelaajia, jotka eivät saa pelata divarissa mutta eivät toisaalta saa peliaikaa liigassakaan tason riittämättömyyden vuoksi.
Avatar
Blastyk
 
Viestit: 115
Liittynyt: 17.02.2015 05:18

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja Erik » 08.08.2015 19:33

Blastyk kirjoitti:Teillä on täysin väärä lähestymistapa tähän asiaan.

Kyse ei ole nyt siitä, että kyykyttäisikö nämä jampat jotain jertsusatoja ja torreskolmekolmosia divarissa mennen tullen, vaan siitä, että riittääkö näiden pelaajien taso liigaan. Vastaus on, että ei missään nimessä. Näin ollen tässä on käymässä juuri niin kuin olen aiemmin Smulia varoitellut, eli liiga- ja divaritason väliin jää pelaajia, jotka eivät saa pelata divarissa mutta eivät toisaalta saa peliaikaa liigassakaan tason riittämättömyyden vuoksi.

Eihän se nyt peliajasta ole kiinni. .U. saa ankoissa varmasti hyvin vastuuta, puhumattakaan Volsteiniumista SKP:ssa ja Zorrosta Malagassa.
K1: Team Timoset [3]
K2: Manchester United [1]
K3: Umbro FC [1]
K4: Romppala United
K5: AS Nalle [3]
K6: Umbro FC [2]
K8: Umbro FC
K9: AS Nalle [2]
K10: FC Saunakaveriporukka [3]
K11: AS Nalle [1]
K12: Umbro FC
K13: AS Nalle [3]

3-2-4

3x Arvokkain Pelaaja (K1, K3, K11)
2x Maalikuningas (K6, K9)
1x Paras Tuomari (K3)

240 maalia

Palloliiton Kunniajäsen
Erik
 
Viestit: 149
Liittynyt: 08.02.2015 02:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja Blastyk » 08.08.2015 21:14

Erppa kirjoitti:
Blastyk kirjoitti:Teillä on täysin väärä lähestymistapa tähän asiaan.

Kyse ei ole nyt siitä, että kyykyttäisikö nämä jampat jotain jertsusatoja ja torreskolmekolmosia divarissa mennen tullen, vaan siitä, että riittääkö näiden pelaajien taso liigaan. Vastaus on, että ei missään nimessä. Näin ollen tässä on käymässä juuri niin kuin olen aiemmin Smulia varoitellut, eli liiga- ja divaritason väliin jää pelaajia, jotka eivät saa pelata divarissa mutta eivät toisaalta saa peliaikaa liigassakaan tason riittämättömyyden vuoksi.

Eihän se nyt peliajasta ole kiinni. .U. saa ankoissa varmasti hyvin vastuuta, puhumattakaan Volsteiniumista SKP:ssa ja Zorrosta Malagassa.

Jos näin todella on, niin mitä helvettiä nämä höpöhöpöjengit tekevät liigassa? Tulosvetoon 7,8,9-0 näitä vastaan pelatessa ja tasoerot ovat kuin Nallet/Lutuuri vs muut aikoina konsanaan.
Avatar
Blastyk
 
Viestit: 115
Liittynyt: 17.02.2015 05:18

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja Podolski » 09.08.2015 04:19

On se mukavaa kun smuli ja erppa on jostain saanu päätösvaltaa koskien FC Ankkojen peluutusta ja ykkösnyrkkiä, enkä ole edes tiennyt asiasta...

Ensinnäkin tehdään tämä selväksi kaikille, ettei tuu pojille väärin ymmärryksiä. Rera pelaa tosiaan ensimmäistä kauttaan, eli on juniori ja näille tulokkaille mikään ei ole tärkeämpää kuin peliaika ja luottamus, minkä tosin pari kaveria on ymmärtänyt nähtävästi hieman erilailla, mitä minä itse ainakaan voi käsittää. Nyt ollaan tosiaan pelattu preseasonia, eli paljon höntsä-ja "friendly" otteluita. Näissä peleissä minä olen antanut mahdollisuuden näyttää mihin kukin pystyy, sekä haluan et pojat saa vähän esimakua kovista matseista, mutta mikään ei takaa varmaa paikkaa aloituksessa, vaan nämä ovat vasta näyttöjä. Ei mitään toki pois reralta, koska manseboy on yllättänyt mutkin positiivisesti ja ollut mun luottopelaaja, eikä kehittyminen ei ole yhdä hidasta kuin monella muulla.

Mutta tosiaan haluan tehdä vain selväksi sen, että vaikka smuli kuinka painostaa Ankkoja peluuttamaan Reradzia esim. Fulecoa, goldenpeachia, sekä mm. saunakaveriporukassa pelaavia erikiä ja cosgafia vastaan(Mikä on sortoa ja painostamista parhaimillaan), niin se ei tule tapahtumaan siten ainakaan, mikä olisi riittävästi näin nuorelle pelaajalle. Soppariakin tehdessä reradzi ymmärsi roolinsa joukkueessa, eli rivimies ja supersub, sekä enemmän näyttöjä tulisi pakolaisissa, missä nyt toimin valmentajana ja seuraan jantterin kehitystä.
Blastyk kirjoitti:Teillä on täysin väärä lähestymistapa tähän asiaan.

Kyse ei ole nyt siitä, että kyykyttäisikö nämä jampat jotain jertsusatoja ja torreskolmekolmosia divarissa mennen tullen, vaan siitä, että riittääkö näiden pelaajien taso liigaan. Vastaus on, että ei missään nimessä. Näin ollen tässä on käymässä juuri niin kuin olen aiemmin Smulia varoitellut, eli liiga- ja divaritason väliin jää pelaajia, jotka eivät saa pelata divarissa mutta eivät toisaalta saa peliaikaa liigassakaan tason riittämättömyyden vuoksi.


+1
Podolski
 
Viestit: 38
Liittynyt: 16.02.2015 22:19

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja Samuliu » 09.08.2015 04:38

Podolski kirjoitti:On se mukavaa kun smuli ja erppa on jostain saanu päätösvaltaa koskien FC Ankkojen peluutusta ja ykkösnyrkkiä, enkä ole edes tiennyt asiasta...

Ensinnäkin tehdään tämä selväksi kaikille, ettei tuu pojille väärin ymmärryksiä. Rera pelaa tosiaan ensimmäistä kauttaan, eli on juniori ja näille tulokkaille mikään ei ole tärkeämpää kuin peliaika ja luottamus, minkä tosin pari kaveria on ymmärtänyt nähtävästi hieman erilailla, mitä minä itse ainakaan voi käsittää. Nyt ollaan tosiaan pelattu preseasonia, eli paljon höntsä-ja "friendly" otteluita. Näissä peleissä minä olen antanut mahdollisuuden näyttää mihin kukin pystyy, sekä haluan et pojat saa vähän esimakua kovista matseista, mutta mikään ei takaa varmaa paikkaa aloituksessa, vaan nämä ovat vasta näyttöjä. Ei mitään toki pois reralta, koska manseboy on yllättänyt mutkin positiivisesti ja ollut mun luottopelaaja, eikä kehittyminen ei ole yhdä hidasta kuin monella muulla.

Mutta tosiaan haluan tehdä vain selväksi sen, että vaikka smuli kuinka painostaa Ankkoja peluuttamaan Reradzia esim. Fulecoa, goldenpeachia, sekä mm. saunakaveriporukassa pelaavia erikiä ja cosgafia vastaan(Mikä on sortoa ja painostamista parhaimillaan), niin se ei tule tapahtumaan siten ainakaan, mikä olisi riittävästi näin nuorelle pelaajalle. Soppariakin tehdessä reradzi ymmärsi roolinsa joukkueessa, eli rivimies ja supersub, sekä enemmän näyttöjä tulisi pakolaisissa, missä nyt toimin valmentajana ja seuraan jantterin kehitystä.


Katselin Ankkojen pakkaa, enkä mä nyt oikein ketään muitakaan keksisi, ketkä ne ykkösvitjan kaksi vapaata paikkaa ottaa. Eiköhän toi liene nykysellä joukkueella varsin itsestäänselvää, että Reradzi sen paikan saa. Ja miksei saisi, kun herra on osoittanut erinomaisen pelillisen tasonsa jo moneen otteeseen.

Eikä kannata missään tapauksessa ymmärtää väärin, mä en missään tapauksessa painosta teitä peluuttamaan Reradzia, mutta pointtini on ollut lähinnä osoittaa, että Reradzi on pelaaja, joka oikeaan joukkueeseen mennessään saa takuuvarmasti peliaikaa. Reradzin (ja myös Pfourin ja Volsteiniumin) pelaaminen I Divisioonassa taas olisi pois muiden pelaajien (=junioreiden) peliajasta.

Ei tarkoituksena ole, että pelaajat saisivat pelata molemmissa sarjoissa kovat minuutit, vaan toisessa sarjassa kovien minuuttien pelaaminen riittää.

Tosin tilanne tulee varmastikin muuttumaan, mikäli II Divisioona tullaan järjestemään. Tällöin jantterit voidaan päästää I Divisioonaan, koska se ei juurikaan ole uusien junioreiden peliajasta pois.

Blastyk kirjoitti:Kyse ei ole nyt siitä, että kyykyttäisikö nämä jampat jotain jertsusatoja ja torreskolmekolmosia divarissa mennen tullen, vaan siitä, että riittääkö näiden pelaajien taso liigaan. Vastaus on, että ei missään nimessä. Näin ollen tässä on käymässä juuri niin kuin olen aiemmin Smulia varoitellut, eli liiga- ja divaritason väliin jää pelaajia, jotka eivät saa pelata divarissa mutta eivät toisaalta saa peliaikaa liigassakaan tason riittämättömyyden vuoksi.


Blastyk tulee mitä ilmeisemmin varsin jälkijunassa, kun ei tiedosta Reradzin, Pfourin ja Volsteiniumin nykytasoa. Uskallan väittää, että kaikki pelaajat pelaavat joukkueissaan keskimäärin yli kymmenen minuutin matseja paikallaollessaan. 8-)
"Tämä tarina on täysin totta en ois jaksanu kirjottaa näin paljoa jos valehtelisin" -Adalic
Samuliu
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 380
Liittynyt: 08.02.2015 02:22

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja Samuliu » 09.08.2015 04:46

Nyt kun II Divisioonan tulo näyttää erittäin todennäköiseltä, koska Volsteinium ottanee asian hoitaakseen, voidaan Divarilisenssejä alkaa jakaa varsin avoimella kädellä. Mikäli tämä II Divisioona/Junioriliiga nyt toteutuu, väittäisin jo nyt, että ainakin muutamale nykyiselle Liigapelaajalle on lisenssi aukeamassa.

Mitään lopullista tosin ei ole vielä päätetty, pitänee seurata kyseisten pelaajien otteita ja neuvotella asioista Blastykin ja GP:n kanssa. Katsotaan mitä tuleman pitää.
"Tämä tarina on täysin totta en ois jaksanu kirjottaa näin paljoa jos valehtelisin" -Adalic
Samuliu
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
 
Viestit: 380
Liittynyt: 08.02.2015 02:22

Re: Divarilisenssejä koskevat muutokset

ViestiKirjoittaja Erik » 09.08.2015 07:59

Podolski kirjoitti:Mutta tosiaan haluan tehdä vain selväksi sen, että vaikka smuli kuinka painostaa Ankkoja peluuttamaan Reradzia esim. Fulecoa, goldenpeachia, sekä mm. saunakaveriporukassa pelaavia erikiä ja cosgafia vastaan(Mikä on sortoa ja painostamista parhaimillaan), niin se ei tule tapahtumaan siten ainakaan, mikä olisi riittävästi näin nuorelle pelaajalle. Soppariakin tehdessä reradzi ymmärsi roolinsa joukkueessa, eli rivimies ja supersub, sekä enemmän näyttöjä tulisi pakolaisissa, missä nyt toimin valmentajana ja seuraan jantterin kehitystä.

Eli "kokeneemmat", mutta tasoltaan heikommat pelaajat pykadee ja RV ottaisivat .U.:n sijaan paikat avauksesta sun ja T-Ajan kanssa?

Ok
K1: Team Timoset [3]
K2: Manchester United [1]
K3: Umbro FC [1]
K4: Romppala United
K5: AS Nalle [3]
K6: Umbro FC [2]
K8: Umbro FC
K9: AS Nalle [2]
K10: FC Saunakaveriporukka [3]
K11: AS Nalle [1]
K12: Umbro FC
K13: AS Nalle [3]

3-2-4

3x Arvokkain Pelaaja (K1, K3, K11)
2x Maalikuningas (K6, K9)
1x Paras Tuomari (K3)

240 maalia

Palloliiton Kunniajäsen
Erik
 
Viestit: 149
Liittynyt: 08.02.2015 02:54
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron